Over ons
Wij zijn Interpro, een detacherings- en adviesbureau dat dagelijks werkt aan de buitenruimte van morgen. Onze kracht? Het draait bij ons om mensen en kennis. Op deze pagina lees je hoe zowel die mensgerichtheid als kennisdrift terugkomen in onze kernwaarden, onze pijlers en ons fundament.
Wil jij onderdeel zijn van een betrokken team waarin samenwerking, plezier en verdieping centraal staan? Lees dan op deze pagina waarom Interpro dé plek voor jou is.
Aangenaam kennis maken!
De vijf beloften van Interpro
-
Vertrouwen
-
We hebben én tonen vertrouwen in de relaties die we aangaan met elkaar. We vertrouwen op jou als persoon, op jouw kennis en op de waarde die jij intern en bij onze opdrachtgevers toevoegt. Hoe wij vertrouwen tonen? Door jou los te laten en te stimuleren om jezelf dagelijks te ontwikkelen bij onze opdrachtgevers. Zo haal jij het maximale uit jezelf. Van ons kun je alle begeleiding verwachten die jij nodig hebt. Je bent altijd welkom in ons gezellige kantoor. Jij bent een Interpro’er en daar zijn wij én jij trots op.
-
Mensgericht
-
De mens staat centraal in ons dagelijkse werk. We zijn écht geïnteresseerd in elkaar en onze opdrachtgevers. ‘Hoe gaat het met je, zullen we eens lunchen?’. Onze juniors houden de seniors jong en de seniors bieden de juniors de benodigde ervaring. In onze platte organisatie is er ruimte voor ideeën en creativiteit. Heb je een goed idee? Kom maar op! Mensgerichtheid uit zich bij ons ook in het krijgen van een vast dienstverband en het maken van jouw persoonlijke ontwikkeltraject.
-
Ondernemend
-
We zijn constant op zoek naar kansen en nieuwe markten. Hoe werken we aan de wereld van morgen? Je bent onderdeel van een team dat echt vooruit wil. We stimuleren elkaar om met goede ideeën te komen die jou als persoon én Interpro versterken. We betrekken elkaar bij (nieuwe) projecten, want samen staan we sterker. Waar zou jij je volgende opdracht willen uitvoeren? Gebruik ons enorme netwerk! Bij onze opdrachtgevers treden we op als partner. In dit partnerschap dagen we elkaar altijd uit om bij een vraagstuk de beste oplossing te vinden. Bij alles wat we doen streven we ernaar om aan de bovenkant van ons kunnen te zitten. Hier komt jouw ontwikkelplan goed van pas.
-
Plezier
-
We maken plezier met elkaar en onze opdrachtgevers. Ook bij serieuze zaken mag gelachen worden. Met plezier verrassen we onze opdrachtgevers door hen uit te dagen om het maximale uit een project te halen. Dit wordt opgemerkt en gewaardeerd. Voordat er een vastgeroeste routine ontstaat heb je een project succesvol afgerond en start je fris aan een nieuwe uitdaging. Successen vieren we samen, met onze opdrachtgevers en elkaar. Plezier maken dus.
-
Verdiepend
-
Als echte Interpro’er ben je leergierig, ambitieus en constant op zoek naar verdieping. Daarnaast werken we met lastige en niet alledaagse vraagstukken. Het antwoord vinden op de vraag achter de vraag; dat is de verdiepingsslag. Elkaar om hulp vragen is voor ons normaal. Weet je het zelf even niet? Er is altijd een Interpro’er die jou kan helpen bij jouw vraagstuk. Samenwerken dus. Zo komen we tot de beste resultaten en bieden we onze klanten de verdiepingsslag die we beloven.
Onze pijlers
We werken vanuit vier vakgebieden, ofwel onze pijlers: Civiel, Groen, Afval en Water.
Civiel ondersteunt bij uitdagingen rond droogte, overstromingen, bodemdaling en infrastructuur. Groen richt zich op het realiseren van prettige, groene openbare ruimtes die biodiversiteit versterken. Binnen Afval adviseren we over recycling en hergebruik om afval om te zetten in waardevolle grondstoffen. Water biedt advies op het gebied van waterbeheer, slimme rioolontwerpen en klimaatadaptatie.
Vanuit één van deze pijlers of soms juist door een integrale benadering: met kennis, ervaring en betrokkenheid helpen we opdrachtgevers bij het creëren van een duurzame leefomgeving die klaar is voor de toekomst.
CIVIEL
GROEN
WATER
Afval
Ons fundament
Naast ons kernwaarden en pijlers, werken we bij Interpro werken we vanuit een stevig ‘fundament’, gevormd door drie kenmerken: Ontwikkeling, Duurzaam en Integraal.
Onze voortdurende focus op Ontwikkeling zorgt ervoor dat onze medewerkers voorbereid zijn op een snel veranderende wereld. We investeren gericht in hun groei via persoonlijke aandacht, waarbij naast de eigen Pro Manager, ook extra ondersteuning geboden wordt door onze ambitiemanager. Door het inzetten van competentietesten krijgen medewerkers inzicht in hun talenten en ambities, wat leidt tot duidelijke keuzes en duurzame groei. Daarnaast stimuleren we kennisdeling via kennissessies en kunnen onze mensen door middel van een eigen ‘ontwikkelingspotje’ zelf investeren in hun persoonlijke ontwikkeling. Zo blijft onze organisatie innovatief en blijven onze medewerkers met plezier het beste uit zichzelf halen.
Duurzaamheid staat centraal binnen onze bedrijfsvoering én onze projecten. We richten ons op het verantwoord omgaan met materialen, het verminderen van verspilling en het hergebruik van grondstoffen. Door duurzaamheid consequent te integreren in ons beleid, beheer en projectuitvoering, dragen we actief bij aan een leefbare en toekomstgerichte omgeving.
Integraal werken is onze kracht. Wat ons uniek maakt is de aanwezigheid van de verschillende vakgebieden ‘onder één dak’ en de expertise van onze adviseurs om deze kennis te combineren en samen te werken om projecten effectiever en duurzamer te maken. Deze integrale aanpak zorgt ervoor dat we complexe vraagstukken vanuit meerdere invalshoeken bekijken en oplossen. Door kennis en ervaring uit civiele techniek, groenbeheer, afvalmanagement en waterbeheer te verbinden, realiseren we innovatieve, duurzame en praktisch uitvoerbare oplossingen die aansluiten bij de behoeften van opdrachtgevers en maatschappij.
Werken bij Interpro?
Arbeidsvoorwaarden 🤩
Als Interpro’er kan je rekenen op – al zeggen we het zelf – geweldige arbeidsvoorwaarden. Deze zijn flexibel; we bouwen graag – samen met jou – aan een voor jou ideaal ‘pakket’.
- Uitstekend salaris
- 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om deze bij te kopen
- Studiebudget van 2600 euro per jaar
- Uitstekend pensioen
- Leaseauto behoort tot de mogelijkheden
- Laptop (afhankelijk van jouw functie en werkzaamheden)
- Telefoon (mits je deze óók zakelijk gebruikt😉)
Ambitiegesprek
We zijn niet uit op macht, maar wel op kennis en het optimaal inzetten hiervan.
De ambitiemanager begeleidt de ontwikkeling van de persoonlijke competenties. We leven in een tijd waar veranderingen elkaar sneller opvolgen. Door kennis te hebben waar je kansen en mogelijkheden liggen, maar ook uitgedaagd te worden buiten je comfortzone kom je verder. We kijken goed naar je drijfveren en gaan daar met ons uniek ontwikkeld model aan de slag.
Voor de ene medewerker betekend dat grote stappen en voor de ander kleine verfijningen.
Kennis werken
We zijn een kennisorganisatie; we proberen onze gezamenlijke kennis aldoor te vergroten door:
- medewerkers te stimuleren cursussen en opleidingen te volgen ;
- kennissessies te organiseren met eigen mensen én externen;
- opdrachten vanuit één discipline of integraal op te pakken;
- zowel op ons eigen kantoor als bij de klant te werken;
- samenwerking tussen collega’s aan te moedigen.
Projecten en/of Advies?🤔
We noemen onszelf een project- en advies bureau.
Afhankelijk van de beste manier om onze eigen doelstellingen – én die van onze opdrachtgevers – te verwezenlijken, maar uiteraard ook rekening houdend met de omstandigheden, werken we op ‘locatie’ om onze opdrachtgevers kwalitatief of qua capaciteit te versterken óf werken we vanuit ons adviesbureau – al dan niet interdisciplinair – om een kwalitatief hoogstaand integraal ‘product’ te realiseren.
Je kunt bij ons dus alle kanten op: wil je graag een dynamische rol vervullen, dan regelen we dat! Vind jij het prettiger om fulltime gedetacheerd te worden: ook geen probleem! Voor ieder wat wils. 👍🏼
Paasontbijt 🐰🐣
Dat we bij Interpro werkelijk elk moment aangrijpen om samen te komen en – eerlijk is eerlijk – te ETEN, blijkt wel uit nóg zo’n jaarlijkse traditie: het paasontbijt! In alle vroegte komen we samen op het kantoor in Hendrik-Ido-Ambacht om te genieten van verse broodjes met heerlijk beleg, gezonde sapjes, genoeg koffie om de dag door te komen en natuurlijk… paaseitjes! Om vervolgens met een giga after-breakfast-dip aan je werkdag te beginnen – what’s not to love?!
Maar naast al dat lekkers staat het paasontbijt inmiddels al een aantal jaar ook in het teken van onze actie voor Voedselbank Rotterdam. Want terwijl wij genieten van een rijk ontbijt, realiseren we ons dat dit niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Daarom zamelen we tijdens het ontbijt houdbare producten in én steunen we de Voedselbank financieel. Zo zorgen we er samen voor dat ook gezinnen die het nodig hebben een fijn Paasweekend kunnen beleven. 🧡🐣
Jaarlijkse BBQ 🍗🌽
Weer of geen weer: die jaarlijkse BBQ gaat door!
Wat erin resulteert dat we al menig maal last-minute een tent hebben moeten regelen en de mensen verrassend dikke jassen aan hadden voor de maand mei/juni. Maar dat mag de pret nooit drukken, bij Interpro kunnen we wel tegen een stootje! En zeg nou zelf, de geur van vers gegrild vlees (of groentespiezen voor de vegetariërs onder ons) doet alle zorgen vergeten toch?!
Kerstpakkettenindex 🎁
In alle drukte van de decembermaand kijkt onze office manager weleens wanhopig naar directeuren Jos en Eric. “Waarom doen jullie dat nog zelf? En waarom ga je niet naar de groothandel?” Het antwoord is jaar na jaar: als we dít zelf niet meer kunnen doen, is het een teken dat we te groot worden als bedrijf! Noem het de kerstpakketindex: de maatstaf voor maximale schaalgrootte van het bedrijf.
Onze mensen krijgen dus elk jaar een door onszelf samengesteld kerstpakket met een klein aantal sublieme cadeaus. Geen enorme doos vol middelmatig spul. Eigenlijk een perfecte metafoor voor wat we als bedrijf willen zijn: geen groothandel, maar een delicatessenzaak. We kiezen onze mensen, onze klanten én de producten in ons kerstpakket zorgvuldig uit.
De opkomst op onze eindejaarsbijeenkomsten is ook altijd heel hoog – dat zegt wel iets over de betrokkenheid van onze mensen. ..of meer over de kwaliteit van het kerstpakket?!
Eindejaarsbijeenkomst
Voor niets gaat de zon op, die kerstpakketten verschijnen niet vanzelf op de keukentafel.. We vragen al onze medewerkers en vaste zelfstandigen namelijk altijd om deze persoonlijk op te komen halen tijdens de Eindejaarsbijeenkomst.
Ook deze bijeenkomst pakken we – Bourgondiërs als we zijn – altijd goed aan. De ene keer een ‘eenvoudige’ borrel met lekkere hapjes, de andere keer een ‘estafette-diner’ met verschillende gangen in verschillende restaurants. Sommige jaren zijn partners ook van harte welkom, andere jaren intiemer met directe collega’s en onze ‘vaste’ zelfstandigen in een mooie restaurant. We hebben collega’s zelfs al eens op een dansje betrapt toen het ingehuurde bandje toch wel erg swingende deuntjes begon te spelen..
En alsof dat nog niet genoeg is, starten we het nieuwe jaar altijd met een gezellige nieuwjaarsborrel op kantoor! Krijg jij ook zo’n zin in het volgende feestje?